Dotkom

Tech szektor pénzügyi szemmel

Itt a karácsony, megvadulnak az amerikaiak

2010. november 10. 14:05 - Dr. Justice

  • Rekordösszeget költhetnek kütyükre az amerikai háztartások a karácsonyi szezonban. A Consumer Electronics Association felmérése szerint a számítástechnikai és szórakoztató elektronikai eszközökre 5 százalékkal több pénzt szánnak a háztartások, mint egy éve, az átlagos fogyasztó 232 dollárt (durván 46 ezer forintot) költ elektronikai eszközökre, miközben a teljes költés 2 százalékkal, átlagosan 750 dollárra (valamivel kevesebb, mint 150 ezer forintra) csökken. Összességében ebből a pénzből egyebek mellett 10,74 millió tévére, 14,32 millió digitális fényképezőgépre és 12,88 millió mp3-lejátszóra futja majd.
  • A mobilfizetési megoldásokat szállító Boku is csatlakozott a Facebook Credit mögötti fizetési lehetőségek sorához, ezzel a start-up újabb frontot nyitott a közösségi portálon már egy ideje jelen lévő fő riválisával, a Zonggal folyó harcban. Mindkét társaság arra kínál lehetőséget, hogy a felhasználók a telefonszámuk megadásával közvetlenül a mobiltelefon-előfizetésük terhére vásároljanak különféle dolgokat az interneten, ezúttal például a Facebookon belül használható FB crediteket. A Facebook a két ígéretes cég beengedésével úgy tűnik, ki nem mondott versenyeztetésbe fogott, hogy kiválassza a legjobb megoldást nyújtó partnert. A Boku egyébként az Apple és a Google közötti feszültségek újabb oka lehet, a korábbi pletykák szerint mindkét vállalat erősen érdeklődik a start-up iránt, és az Apple kifejezetten felvásárlási szándékkal környékezte meg.

Ezt olvasd még el:
Megint egymásnak ront az Apple és a Google

  • Bedobta a törölközőt a valaha lényegesen szebb napokat látott kereső, az Ask.com. A társaságot a milliárdos Barry Diller médiaholdingja, az InterActiveCorp (IAC) vásárolta fel 1,85 milliárd dollárért, de a befektetés rossz döntésnek bizonyult, nem tudtak versenyezni a Google-lal, ezért most leállítják a keresőalgoritmus fejlesztését, és megszüntetnek 130 fejlesztői állást. A keresőfelületen egy pontosabban nem megnevezett versenytárs szolgáltatása szállítja majd az eredményeket, amik részben már most is a Google-től származtak. A cég a továbbiakban az ígéretesebbnek tűnő Q&A szolgáltatásra és az egyedüli elfogadható növekedést hozó toolbar-biznisz megőrzésére koncentrál.
  • Vételről tartásra módosította ajánlását a Google részvényeire a Standard & Poor's elemzője, fenntartva a 700 dolláros célárát. A szaki szerint a társaság még mindig a tech szektor egyik legjobb vállalata, de a növekedési lehetőségei korlátozottak, és a felvásárlásokra épülő stratégiája pedig kockázatokat rejt magában. A Google idén már 1,6 milliárd dollárt költött felvásárlásokra (nem számítva egy folyamatban lévő, 700 millió dolláros tranzakciót), és a vállalati fejlesztésért felelős alelnök épp a napokban jelentette ki, hogy egyáltalán nem elképzelhetetlen, hogy a YouTube-hoz és a DoubleKlickhez hasonló méretű felvásárlások jönnek még. Előbbit 1,65, utóbbit 3,2 milliárd dollárért vette meg a keresőóriás.


Az év első céges Mikulása

 

  • Egységesen legalább 10 százalékos fizetésemeléssel és adómentes 1000 dolláros karácsonyi bónusszal lepte meg a Google az alkalmazottait, erről a vezérigazgató, Eric Schmidt egy kiszivárgott belső emailben értesítette embereit. A bevallott cél, hogy a kompenzációban növeljék a fix elemek arányát a változó bónuszokkal szemben, de nyilvánvaló, hogy a Google ezzel is igyekszik elejét venni a tehetségek további elszipkázásának, amiben többek között a völgy egyik legforróbb munkahelyének számító Facebook járt az élen.

 

6 komment
süti beállítások módosítása