DOTKOM

Az Apple brutális hatékonysága

2012. április 26. | google apple

aapl_goog_1335423695.jpg_769x376

Kacérkodom egy Nap grafikonja jellegű "rovat" elindításával (hétvégenként Másnap grafikonja), ha már van ez a képes poszt funkció a szép új Blog.hu-ban.

Akárhogy is, ezt érdemes megnézni az Apple gyorsjelentése kapcsán.

Kis magyarázat: a bruttó margin azt mutatja, hogy a bevételnek mekkora része marad meg az értékesítés közvetlen költségeit levonva; az operatív margin ugyanez, de már a közvetett költségek levonása után; a nettó margin pedig a nettó (kamatfizetéseket meg minden egyebet figyelembe vevő, adózott) profit aránya a bevételhez.

Nem meglepő, hogy a Google bruttó marginja lényegesen magasabb, mint az Apple-é, hiszen az Apple fizikai terméket állít elő (alapanyagokkal, energiaköltséggel, stb.), a Google meg "csak" kódokat írogat. Ez az előny viszont egyéb eredménysorokon teljesen elolvadt mára, az Apple lényegesen hatékonyabbá vált, a bevétele nagyobb részét tartja meg profitként, ráadásul egyre javul, míg a Google a legnagyobb jóindulattal is csak stagnál ebből a szempontból.

Az összevetés persze önkényes, miért pont a Google-höz hasonlítanánk az Apple-t (és fordítva), de azért mégis érdekes.

Hamarosan kiteszek egy kicsit terjedelmesebb poszot is az Apple-ről, bár nyilván igazi újdonságot nem lehet mondani, annyira szétcincálták már a számait mindenfelé.

Somi András | Dr. Justice

Részvényelemző és techdrukker. Bővebben itt.