Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.

A tech szektor pénzügyi szemmel

Egy brókercég vezető elemzője vagyok. Ez nem jelenti, hogy bármihez jobban értenék, mint más, de attól még véleményem lehet. Az van ezen a blogon, semmi más.

Hirdetés

Creative Commons Licenc

Twitter

Facebook

Címkék

activision (1) adatvizualizáció (1) adobe (1) alcatel (1) alibaba (1) amazon (8) amd (1) android (10) aol (2) app!cloud (1) app!mobile (1) app!mobile 2013 (1) apple (66) Atlas (1) audi (1) autógyártás (1) autóipar (1) bank (1) barnes&noble (1) befektetés (1) betfair (1) blackberry (5) boku (2) broadcom (1) chart (10) chipgyártók (2) chrome (1) dangdang (1) dell (5) demand media (1) DHL (1) digital sky technologies (4) disruptive innovation (1) dotkom (10) ea (1) ebay (4) ekereskedelem (1) eMarketer (1) emc (1) energia (1) epc (1) facebook (34) FedEx (1) finviz.com (2) foursquare (3) france.fr (1) gazdaság (2) goldenblog (1) goldman sachs (2) google (43) google finance (1) groupon (12) gyorsjelentés (2) hirdetési piac (1) hp (10) htc (3) iac (1) ibm (1) idc (1) infografika (1) intel (10) internet of things (1) intro (1) investor (1) ipad (8) iphone (6) IPO (1) iradio (1) istrategy amsterdam (2) jp morgan (1) juniper networks (1) Kína (1) kindle (1) konferencia (2) kőolaj (1) lenovo (1) leweb (1) linkedin (6) logmein (1) makro (1) mazsola (23) meetoff (1) microsoft (37) minecraft (1) mobil (1) morgan stanley (2) motorola (6) nasdaq (1) navteq (1) nest (1) netflix (1) nintendo (1) nokia (17) nuance (1) nyomtatott sajtó (1) nyt (1) offline (1) okostelefon (5) online média (1) online sajtó (1) pandora (1) pc (1) pc-gyártók (2) portfolioblogger (90) prezentáció (1) qualcomm (1) rim (7) rovio (1) s&p500 (1) samsung (5) seedcamp (1) skype (1) sony (1) startup (3) startuplive (1) suu (3) személyes (1) tablet (1) techcrunch (1) technológia (4) tesla (1) the end (1) topsztori (30) toyota (1) tőzsde (2) tradingview.com (3) trendek (2) twitter (8) txtr (1) ubuntu (1) UPS (1) verizon (1) warren buffett (1) weedmaps (1) whatsapp (1) windows (1) yahoo (8) yelp (1) youku (1) y combinator (2) zipcar (1) zynga (5)
2012. ápr

26

Az Apple brutális hatékonysága

aapl_goog_1335423695.jpg_769x376

Kacérkodom egy Nap grafikonja jellegű "rovat" elindításával (hétvégenként Másnap grafikonja), ha már van ez a képes poszt funkció a szép új Blog.hu-ban.

Akárhogy is, ezt érdemes megnézni az Apple gyorsjelentése kapcsán.

Kis magyarázat: a bruttó margin azt mutatja, hogy a bevételnek mekkora része marad meg az értékesítés közvetlen költségeit levonva; az operatív margin ugyanez, de már a közvetett költségek levonása után; a nettó margin pedig a nettó (kamatfizetéseket meg minden egyebet figyelembe vevő, adózott) profit aránya a bevételhez.

Nem meglepő, hogy a Google bruttó marginja lényegesen magasabb, mint az Apple-é, hiszen az Apple fizikai terméket állít elő (alapanyagokkal, energiaköltséggel, stb.), a Google meg "csak" kódokat írogat. Ez az előny viszont egyéb eredménysorokon teljesen elolvadt mára, az Apple lényegesen hatékonyabbá vált, a bevétele nagyobb részét tartja meg profitként, ráadásul egyre javul, míg a Google a legnagyobb jóindulattal is csak stagnál ebből a szempontból.

Az összevetés persze önkényes, miért pont a Google-höz hasonlítanánk az Apple-t (és fordítva), de azért mégis érdekes.

Hamarosan kiteszek egy kicsit terjedelmesebb poszot is az Apple-ről, bár nyilván igazi újdonságot nem lehet mondani, annyira szétcincálták már a számait mindenfelé.

2012.04.26. 09:02 | Dr. Justice | 3 komment
google apple