Dotkom

Tech szektor pénzügyi szemmel

1 millió dollárért árulták a Google-t, így sem kellett

2010. szeptember 30. 12:30 - Dr. Justice

  • Több mint 2 millió weboldalba ágyazták be a Facebook áprilisban bemutatott új alkalmazásait - közölte maga a társaság a Web 2.0 kiállításon New Yorkban. Öt hónappal ezelőtt ugyanez a szám csupán 50 ezer körüli volt, meglehetősen impresszív tehát az új megoldások, főként a legismertebb elemnek számító „Like” gomb terjedése a weben. A Facebook szerint egyébként a plug-inek alkalmazásával javulnak az olvasottsági statisztikák, az ABC News 190, a Gawker 200 százalékos növekedésről számolt be, az NHL.com szerint pedig a felhasználók 92 százalékkal több cikket tekintenek meg, 85 százalékkal több időt töltenek a portálon, 86 százalékkal több videót néznek meg és 36 százalékkal több látogatást generálnak. Meg nyilván 75 százalékkal egészségesebbek és 60 százalékkal kreatívabbak is, úgyhogy mi sem akarunk kimaradni a a 21. századi web gyógyító erejű csodájából, lehet nyomni a Like-ot DotKom Blogra is.
  • Újabb vételi ajánlás érkezett az AOL részvényeire, a Miller Tabak elemzője tegnap a CNBC-n foglalta össze, miért emelte meg ajánlását a társaságra: az AOL-t még mindig a betárcsázós üzlete alapján értékelik, ami rohamosan zsugorodik a bevételeken belül, átadva helyét a kedvező növekedési kilátásokkal bíró hirdetési és tartalomszolgáltatási üzletnek, miközben a társaság megszabadult a kevésbé profitabilis üzleteitől. Az elemző szerint a cég sok fiatal tehetséget vonz. A részvények a tegnapi kereskedésben 4,6 százalékot ugrottak a hírre, az elemző célára 32 dollár a korábbi 25 helyett.


1 percnél az indoklás

  • Több mint 5 millió Kindle-t ad el a következő évben az Amazon, és további 11,5 milliót 2012-ben, legalábbis a Barclays elemzője szerint, aki úgy véli, a Kindle nemcsak megőrzi, de erősíti is piaci pozícióját az e-bookolvasók terén, miközben az Amazon Kindle alkalmazásai több oldalról növelik az e-bookok értékesítését. Az elemző szerint 2011-ben az elektronikus könyvekkel kapcsolatos bevétel 1,7 milliárd dollár lesz, és 4,3 milliárd dollárra nő a rá következő évben, bár a társaság hagyományosan nem sok segítséget ad a Kindle értékesítésének alakulásával kapcsolatban.
  • Egyszerre három kulcsfigura lép le a Yahoo menedzsmentjéből: az amerikai vezér, Hilary Schneider, az amerikai tartalomszolgáltatásért felelős David Ko és a médiáért felelős alelnök, Jimmy Pitaro távozását feltehetően pénteken jelenti be Carol Bartz, a Yahoo vezére, akinek így még jobban billeg a széke, mivel a hosszú távú növekedést hozó stratégia még mindig nem körvonalazódik a vállalatnál.

 

A nap elbaltázott üzlete:

 

  • 1 millió dollárért akarta eladni a Google-t az alapító páros, Sergey Brin és Larry Page 1999-ben, de a vevőként kiszemelt Excite vezére elutasította az ajánlatot, még azután is, hogy Vinod Koshla, az Excite mögött álló kockázatitőke-társaság partnere 750 ezer dollárra alkudta le Brinéknél az árat. A közszájon forgó sztorit maga Koshla erősítette meg a TechCrunch Disrupt színpadán.