Dotkom

Tech szektor pénzügyi szemmel

Facebookos adataink a Microsoft kezében

2010. október 14. 08:50 - Dr. Justice

  • Ma teszi közzé negyedéves gyorsjelentését a Google. Igazán nagy kérdések nem merülnek fel a keresőóriással kapcsolatban, mindenki a szokásos témára figyel: vajon sikerül-e legalább jelét adnia annak, hogy az alapvetően a keresőhirdetésekre épülő bevételeit jobban diverzifikálja más szegmensek között. Persze nemcsak a Google hibája a túlzott fókuszáltság, az amerikai internetes hirdetési piacnak még mindig közel felét adják a keresőhirdetések. Úgy tűnik viszont, hogy a display hirdetésnek (lényegében minden, ami nem szöveges vagy keresőhirdetés), van a legnagyobb esélye arra, hogy stabil második helyre lépjen a Google bevételei között, a Susquehanna elemzője legalábbis egészen biztos abban, hogy ez a szegmens bőven a keresőhirdetéseket túlszárnyaló növekedéssel 2011-re a bevételek 10 százalékát adja majd. Ez viszont még a jövő zenéje, az elemzők a holnapi jelentésben a központi keresőbiznisz növekedését és a profitmargin alakulását figyelik majd. Azaz lefordítva: ömlik-e a pénz rendesen, és a Google megtartja-e vagy elszórja furcsa befektetésekre. (Az elemzői várakozások 6,67 dolláros részvényenkénti nyereséget és 5,25 milliárd dollár körüli bevételt tükröznek a negyedévre.)


Forrás: IAB

  • Hozzájutott a Microsoft a Facebook adataihoz, legalábbis ami a keresést illeti: a Bing ezentúl a facebookos szociális háló alapján finomítja a keresési eredményeket, például ha éttermet keresünk, akkor a Bing segítségével figyelembe vehetjük az ismerőseink facebookos értékítéletét is, vagy ha egy videót sok ismerősünk osztott meg, akkor előrébb kerül a keresési listában – ahogy ezt a megállapodást bemutató rendezvényen szemléltették. A Microsoft számára egyértelmű a dolog jelentősége, hiszen olyan előnyhöz jut, amit a Google nem fog tudni egykönnyen lemásolni. A Facebook motivációi már nem ennyire világosak, de nem szabad megfeledkeznünk a Microsoft korábbi befektetéséről, és arról sem, hogy a hozzáférésért szintén fizet a Facebooknak.
  • Továbbra is a Facebook dominálja a kereskedést a tőzsdén kívüli részvénykereskedést lebonyolító SecondMarket platformon. A feltörekvő kereskedési rendszer legfrissebb jelentése szerint a FB a létrejött tranzakciók 37 százalékát adta, és a nem feltétlenül tranzakcióban kiteljesedő vételi érdeklődés terén is vezeti listát. A SecondMarket összesen 73,5 millió dollárnyi tranzakciót bonyolított le a harmadik negyedév során, ami bármely tőzsdével összevetve elenyésző összeg, de a Financial Times mégis vállalatértékelést alapozott rá nem is olyan rég.


Forrás: SecondMarket (pdf)
 

A nap brutális szárnyalása(i)

 

  • Történelmi csúcson, ráadásul 300 dollár felett töltötte tegnap a kereskedést az Apple, és hajszálnyival a a lélektaninak számító szint felett is zárt. A társaság hétfőn teszi közzé gyorsjelentését, az elemzők pedig nem győzik felfelé módosítani várakozásaikat. A gyorsjelentés szinte biztosan brutális növekedésről fog tanúskodni, de a nagy elvárások miatt igazán kirobbanó pozitív meglepetést is nehéz lesz összehozni. Az Apple „árnyékában” egyébként az IBM is igen komoly kitörést hajtott végre, és történelmi csúcsra kúszott az elmúlt napokban, ha kicsivel is. Jó lesz odafigyelni a lomhasága miatt korábban sokat támadott Nagy Kékségre, ahogy egy kétszázéves óriás teknős szilárdságával cammog előre, negyedévről negyedévre teljesítve az alacsony, de stabil növekedést.