Dotkom

Tech szektor pénzügyi szemmel

Százezreket vezethetett félre a Google

2010. november 03. 17:26 - Dr. Justice

12 kulcsfontosságú államban legalább 700 ezer embert irányíthatott téves helyszínre a Google erre az alkalomra fejlesztett szolgáltatása a tegnapi amerikai kongresszusi választásokon - legalábbis erre jutott az Aristotle nevű ”politikai technológiai” vállalat ezerfős reprezentatív minta alapján végzett elemezésében. A tanulmány inkább tűnik gyenge pr-akciónak a Google szavazóhely-keresőjét kihasználva, de hihetőnek azért hihető.

„Ha rossz helyre küldenek, az akkor különösen kellemetlen, ha már közel a szavazás vége, így kevés az idő, hogy az érintettek átjussanak a helyes szavazóhelyre, miközben talán éppen egy szoros versenyt hozó kerületben történik mindez” - nyilatkozta John Phillips, az Aristotle vezére, hozzátéve, hogy a Google kiváló vállalat, általában jól csinálják a dolgaikat, „de ez most ezek közül való”.

A Google szóvivője természetesen gyorsan leszögezte, hogy mindent megtesznek az esetleges hibák kiküszöbölésére, hogy az alkalmazás minden esetben a választási bizottságtól kapott hiteles információkat közvetítse, és arra buzdítanak minden felhasználót, ha hibát talál, jelezze nekik.

Arról nem érkeztek hírek, hogy vajon hányan jártak pórul, mert a Google téves információi miatt nem tudták gyakorolni állampolgári jogaikat, sőt az sem világos, hogy ezt a sok százezres becslést vajon az összes szavazóból vagy csak a kifejezetten a Google-re hagyatkozókból számolták-e ki. Sokkal valószínűbb, hogy az előbbi az igaz.

Érdemes észrevenni a történetben azt az apró csavart, hogy az Aristotle éppen hasonló alkalmazással igyekezett kivenni a részét a választásokból. Nem véletlen tehát, hogy igyekszik jártasságát bizonyítani a témában, és az sem véletlen, hogy a tanulmányt még bőven a szavazás ideje alatt publikálták, hátha sikerül minél több felhasználót átcsábítani az általa működtetett whereivote.com-ra.

Nem meglepő módon egyébként mindenki bepörgött a választásoktól, a Foursquare arra buzdította felhasználóit, hogy használják az #ivoted taget, miután bejelentkeztek a Foursquare adatbázisában lévő százezer szavazóhely egyikére, annak jelölésére, hogy leadták a voksukat. A társaság alapítása óta ez volt az első nagy választási akció, így az 50 ezer check-in, amit regisztráltak, egyáltalán nem mondható rossznak, de a Foursquare érthető módon a 2012-es elnökválasztás főpróbájaként kezelte a projektet. A Facebook sem maradt ki természetesen, külön oldalt hozott létre, szintén szavazóhely-kereső funkcióval, és "I voted" gombbal, ami összesen 11 millió kattintást hozott.

2 komment