Dotkom

Tech szektor pénzügyi szemmel

Kétségbeesésében feldarabolja magát a Motorola

2010. december 01. 12:05 - Dr. Justice

  • Ingyenes iPadet ad dolgozóinak a JP Morgan is, a táblagépeket a 2011. május 1-ig tartó tesztprogramban először a bankház globális investment banking divíziójának munkatársai kapják meg, amit utána meg is tarthatnak. A gépeket munkára és személyes használatra is szánják a Bloomberg birtokába került belső levelezés alapján. A hír leginkább a BlackBerryt gyártó RIM számára kellemetlen, miután a korábban szinte kizárólag az ő terepét jelentő pénzügyi szektorban az Apple az iPhone és az iPad segítségével egyre nagyobb részesedést hasít ki. Korábban a Citigroup és a Bank of America tette elérhetővé az iPhone-t a dolgozói számára.

Olvasnivaló a DotKomon:
A bankszektorban is tarol az Apple

  • Hivatalossá vált, hogy január 4-én választja le mobilüzletágát a Motorola, ekkor jön létre a társaság két utódja, a Motorola Mobility és a minden egyéb üzletet tömörítő Motorola Solutions. A szétválasztásról már 2008-ban döntést hozott a társaság menedzsmentje, de részben az azóta kirobbant tőkepiaci parák és gazdasági válság miatt eddig húzódott az eredetileg 2009 első felére tervezett ügylet. A társaság ezzel próbálja meg kihasználni az okostelefon-piac növekedését, javarészben az Android térnyerésére támaszkodva, miután az elmúlt években szinte teljesen kiszorult a mobilpiacról.

  • Az utolsó simításokat végzi a Google a késésben lévő e-könyv értékesítési programján, a társaság szerint a Google Edition elől elhárultak a technikai és jogi akadályok. A felhasználók közvetlenül a Google-től, illetve a vele szerződő független könyváruházaktól vásárolhatnak majd elektronikus könyveket, amelyeket a saját meglévő Google-fiókjukhoz kapcsolódó online könyvtárban tárolhatnak, és így bármilyen eszközről elérhetik őket. A disztribúcióban természetesen főszerepet játszanak majd a szövegkörnyezethez illeszkedő hirdetések a Google hirdetési rendszerében, de a könyvkereskedőkkel kötött megállapodások részletei egyelőre nem ismertek. Az amerikai e-könyv piac egyébként az előrejelzések szerint 2010-ben háromszorosára nő a tavalyihoz képest, és az éves forgalom megközelíti az egymilliárd dollárt.

 

A nap sportszerűtlen hirdetése

 

  • Megvette az Apple nevét a HP, legalábbis egy ideig az #apple címkére keresve a HP számítógép-webáruházát népszerűsítő promotált bejegyzések jelennek meg a Twitter amerikai felhasználóinak. A HP ugyanígy rámozdult a #mac és a #macbook címkékre is, ami azért érdekes, mert míg az #apple kisajátítása nehezebben lenne védhető, a #macbook egyértelműen márkanévre utal, és minden más, kiforrottabb hirdetési rendszerben tilos lenne felhasználni. Úgy tűnik, a Twitternek van még mit fejlesztenie a nemrégiben bevezetett, és egyébként meglehetősen ígéretes hirdetési modellein.