Dotkom

Tech szektor pénzügyi szemmel

A Facebook végleg behálózza a Földet

2010. december 14. 16:55 - Dr. Justice

Úgy alakult, hogy ma a jól eltalált grafikonok és statisztikák iránti hódolat jegyében három nagyon eltérő, de egytől egyig érdekes ábra, illetve grafikon akadt a horogra. Íme:

A statisztika, mint művészet

A napokban járt körbe egy ábra, ami azt mutatta, hogy a Facebook a világon szinte mindenhol piacvezető a közösségi portálok között. Sokkal látványosabb viszont az az ábra, amit a Facebook egyik gyakornoka készített a közösségi portál kapcsolati hálójából. Paul Butler a blogposztjában részletesen is elmagyarázza a módszert, aminek a lényege az, hogy egy tízmilliós mintában található baráti kapcsolatokat a felhasználók által megadott tartózkodási hely alapján a két pont közé húzott halvány vonallal ábrázolta a térképen (és birkózott picit a grafikus megjelenítés kihívásaival).

Az eredmény egy szinte tökéletes világtérkép, ami anélkül rajzolódott ki, hogy Butler a szélességi és hosszúsági koordinátákon kívül bármilyen más földrajzi paramétert megadott volna, vagy berajzolta volna a kontinensek, országok határait. A facebookos kapcsolódásokkal alaposan ellátott területek a sok összefutó vonal miatt világosabbak, és a FB hiánya miatt nem igazán látszik többek között Kína és Szibéria, vagy Ausztrália belső területei sem. Azért így is elég jól néz ki, pláne, hogy nem művészeti alkotásról, hanem valós statisztikai adatok grafikus megjelenítéséről van szó. (Kattintásra teljes méretben is megtekinthető).

Csak az internet számít

A legendásan sokat tévéző amerikai háztartások körében elérte az internet a televíziónézéssel töltött időt, a Forrester felmérése szerint az átlagos amerikai fogyasztó hetéből mindkettő egyaránt 13 órát tesz ki. Az elmúlt öt évben ráadásul az „internetfogyasztás” 121 százalékkal nőtt, a televízóra szánt idő pedig jóformán stagnál. A többi hagyományos média ezzel párhuzamosan zsugorodik az eltöltött időt tekintve, a legsúlyosabb veszteségeket pedig a nyomtatott sajtó, főként a hírlapok szenvedték el.

Senkinek nem kell már csengőhang?

A végére pedig az internet- és mobilhasználat alapvető átalakulásáról tanúskodó grafikon: a telefonos csengőhangokra vonatkozó keresések masszívan visszaestek az elmúlt évek során a Google statisztikái szerint. Az önmagában elég egyszerű grafikon mögött meglehetősen összetett folyamatok húzódhatnak, de a legfőbb indok valószínű az, hogy a mobiltelefonok túlnyomó többsége ma már egyszerűen mp3-alapú csengőhangokat duruzsol a tulajdonosa fülébe, ami miatt jelentősen veszítettek a vonzerejükből a sokszor egyébként rosszindulatú praktikákkal is operáló csengőhang-letöltő szolgáltatásokat.


Forrás: Business Insider

24 komment