Dotkom

Tech szektor pénzügyi szemmel

A röpke pillanat, amikor azt hihetem, tényleg értem a világ működését

2013. szeptember 03. 09:42 - Dr. Justice

Egy pompás horvátországi nyaralás(sorozat) derekán tartok éppen, értelemszerűen nem is terveztem, hogy blogolok. De emellett nem lehet elmenni szó nélkül: a Microsoft tényleg megveszi a Nokia készülékgyártását. Pont, ahogy korábban írtam (a linkbeszúrást nem támogatja a blog.hu iPaden, de a fentebb jelzett okoknál fogva most nem stresszelem magam rajta, linktelen poszt lesz).

Update: bepótoltam a linkeket:

Nagy elemzést nem fogok most rittyenteni, megteszik az elemző barátaim az Investor.hu hasábjain. A lényeg annyi, hogy a Nokia kap egy valag pénzt (5,4 milliárd eurót) a pénzégető mobilgyártásáért, jelentős részét épp azokért a szabadalmakért, amikről korábban írtam. Ez azt is jelenti, hogy a Microsoft a Nokia teljes (deal előtti)  kapitalizációjának mintegy felét fizeti azért a készülékdivízióért, aminek a működési értékét nagyon sok elemző kerek nullával szerepeltette a modelljében.

Az eredmény: 47 százalékos emelkedéssel nyitott a Nokia Helsinkiben. Azaz a piac úgy ítéli meg, felszabadult az a bizonyos részvényesi érték, amire a KBC Equitas ügyfeleinek küldött kereskedési ötletünket is alapoztuk (kerek 3 hónap alatt több mint 50 százalékot kerestünk az ötleten a jelenlegi állás szerint).

Hosszasan lehetne még boncolgatni ezt az ügyet, majd meg is teszem, de most inkább ugrok egy nagy seggest a tengerbe.

3 komment
Címkék: microsoft nokia
süti beállítások módosítása