Visszanézve az elmúlt néhány bejegyzést a Dotkomon, nem tudom eldönteni, hogy a megritkuló posztok miatti szabadkozást rossz szokásnak minősítsem, vagy mint nemes tradíciót ápoljam tovább. Sajnos tényleg nincs mit tenni, mostanában nem igazán maradt energiám a folyamatos posztokra, sőt, igazából a híreket sem nagyon tudom követni, a Google Readerben a tech mappánál beégett az „1000+” jelzés. Sejtésem szerint a valós szám inkább valahol 3000+ körül lehet.
Ennyit a nyavalygásról, nézzük a kilátásokat! A blog szempontjából a leglényegesebb, hogy május közepén egy hiperérdekes amszterdami konferencián veszek részt. Az iStrategy Conference névre hallgató rendezvény nagyjából felvonultatja az online biznisz legmenőbb cégeit, és lesz jó néhány nagykutya is, még ha Mark Zuckerberg épp nem is. A konferencia nem startupos-hipszteres-trendizős, hanem inkább nagyvállalatos-B2B és B2C online bizniszes (és persze ugyanúgy trendizős) hangulatú lesz.
Ennyi van még hátra
A kétnapos program az eredményorientált digitális és közösségimédia-stratégiák körül forog, és nemcsak a szexiségen lesz a hangsúly, hanem inkább a mérhetőségen, integrációs lehetőségeken és az üzleti teljesítményen. Alaposan időt hagynak mindenre a programban, kerek egy órát kapnak a meghatározó arcok. Ez persze magában hordozza a pokoli unalom kockázatát is, de ezzel együtt is örülök neki, mert az előadók többsége valószínűleg képes lesz tartalommal megtölteni ezt az időkeretet.
(Remélhetőleg nem kell majd az internet ma már mindennapjaink részét képezi, vagy a valami megmozdult az internetes piacon és a hamarosan mindenki zsebében ott lapul majd egy miniszámítógép jellegű közhelyeket hallgatnom, ami egy-egy magyar konferencián még 2011-ben is legalább tucatszor - konferenciabeszámolókkal együtt negyvenszer - elhangzik.)
Az iStrategy sorozat állomásai között San Francisco, Szingapúr és hasonló helyszínek szerepelnek, szóval van tapasztalata a srácoknak a szervezésben. Az igazi kakaót persze az előadók adják, lesznek egyfelől az online stratégiák terén élenjáró nagyvállalatoktól, közösségi platformoktól, ügynökségektől, meg mindenhonnan máshonnan is, elég csak egy pillantást vetni a listára (talán a Myspace-től érkező figurát azért nem tettem volna az első sorba, miközben a vállalattól épp meg akar szabadulni a News Corp.).
Ha minden jól megy, talán sikerül interjúkat is készítenem majd a blogra, az tényleg nagyon jó lenne. Emellett természetesen igyekszem elcsípni egyet-kettőt a legmenőbb trendekből, sőt, talán azt is megtudhatom végre, hogy akkor a közösségi média tényleg lufi-e vagy sem. Szerintem nem az, de nálam sokkal okosabb emberekkel leszek körülvéve, majd ők megmondják.
(Ha esetleg felkeltettem volna az érdeklődésedet, a konferencia honlapján további információkat találsz. Sajnos a konferencia elég drága, én szerencsésnek mondhatom magam, mert a munkámnál fogva ott lehetek a gazdáim jóvoltából.)