Bepörögtek az amerikai online értékesítések az ünnepi vásárlási szezonban, a ComScore legfrissebb adatai szerint november 1. és december 3. között az amerikai háztartások 16,8 milliárd dollárt költöttek el e-commerce szolgáltatókon keresztül, 9 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A szép kövér összeg közel egyharmadát, 5,2 milliárd dollárt egyetlen hét alatt, november 27-től december 3-ig szórták el a vásárlók.
A leglátványosabb költekezést a hálaadás utáni első hétfő, azaz a kifejezetten az elektronikus vásárlásnak „szentelt” Cyber Monday hozta az egymilliárd dollár feletti költéssel, de már a hálaadás napja is 28 százalékos bővülést hozott, természetesen lényegesen alacsonyabb bázisról indulva. A ComScore szerint a Cyber Monday (így marad angolul, mert a cyberhétfő kifejezés is legalább ugyanilyen hülyén hangzik) után az online vásárlások picit kifulladtak, de a karácsony előtti napokban ismét kétszámjegyű növekedést mutathatnak majd 2009 megegyező időszakához képest. (Az ábrához: a fekete péntek a hálaadás utáni első napot jelöli, hagyományosan ez az első napja a karácsonyi - "offline" - bevásárlási őrületnek a tengerentúlon).
Önmagukban ezek persze meglehetősen érdektelen adatoknak tűnnek, de elég csak a Grouponra, az Amazonra vagy az eBayre gondolni, hogy csak a legnagyobb cégeket említsük a téma kapcsán.
(Forrás: ComScore)