Tegyük egyelőre félre az új termékbejelentéseket a mai Apple keynote-ról, mert a bevezetőben a megszokott nagy számok között Tim Cook elejtett egy nagyon aktuálisat: az Apple két héttel ezelőtt értékesítette a 100 milliomodik iPadet. Ez egyfelől brutális bővülést jelent, másfelől pedig tényszerűen alátámasztja, amit írtam: az iPad sem mentette meg az Apple előző negyedévét.
Forrás: Engadget
Az iPhone-nak négy évre volt szüksége, hogy elérje a 100 millió darabos nagyságrendet, az iPadnek csupán két és félre a 2010 tavaszi piaci start óta. Elképesztő tempó ez, naponta több mint 100 ezer iPad értékesítését jelenti.
Másfelől viszont az is kiderül belőle, hogy a harmadik negyedévben "csak" mintegy 14,5 millió darab iPad találhatott gazdára, hiszen a második negyedév végéig 84,16 millió darabot adott el a debütálás óta a cég. Július 1. és október 9. között tehát 15,84 millió darabot értékesítettek, hogy meglegyen a 100 millió, ezt időarányosítva a harmadik negyedévre 14,5 millió darab adódik. Ez több mint 15 százalékos visszaesés az előző negyedévhez képest.
Ebből az is következik, hogy az iPad szegmens valóban nem tud mindent elsöprő eredményt hozni, legalábbis nem olyat, ami elfedi a többi szegmens visszaesését. Már persze ha igazak a feltételezéseim, amikkel az iPhone-szegmens esetében éltem.
Olvasnivaló a Dotkomon az Apple gyorsjelentéséről:
Hamarosan jövök a többi bejelentés értékelésével is. Stay tuned!