Komoly stratégiai fordulatot követel a Goldman Sachs a Microsofttól, és amíg a vállalat nem hajtja végre a javasolt változtatásokat, nem ad vételi ajánlást a papírokra, a célárat pedig 32 dolláról 28-ra csökkentette az elemző. Az indoklás szerint a társaság elvesztette a lendületét a központi termékek, a Windows és az Office szoftvercsomaggal kapcsolatban, amit nem is nyerhet vissza, amíg az okostelefon-szegmensben nem erősíti meg pozícióit.
Az a kis bordó hajszál az oszlop tetején, abban van a játékpiac
12 havi gördülő bevétel/eredmény: az egyszerű negyedéves számok összesítése helyett az esetek nagy többségében inkább 12 hónap, azaz négy negyedév összesített bevételét vagy eredményét érdemes ábrázolni (minden negyedévhez az akkor véget ért egy év összege kerül). Ezzel kiküszöbölhetjük a szezonalitást, és általában véve kisimulnak a hektikusan ingadozó mutatók, feltárva a háttérben meghúzódó valós trendeket.
A Microsoftnak olyan fontos területeken van elmaradása a Goldman elemzője szerint, mint a táblagépek piaca, ahol még nem tud kézzel fogható eredményeket felmutatni a redmondi cég. Az elemző szerint a Microsoftnak vissza kellene vonulnia olyan, nem központi üzletekből, mint a játékpiac, koherensebbé téve a fogyasztói szegmensben a stratégiáját. Emellett a társaságnak vezető szerepre kellene törnie a cloud-computing terén, és ezzel párhuzamosan az osztalékot is még tovább kellene emelnie, hogy több befektetőt vonzzanak a társaság részvényei.
A játék- és szórakoztatási piac azért is érdekes kérdés a Microsoft esetében, mert sok elemző hosszú idő után az első igazi innovatív és a piacvezetői pozícióra is eséllyel pályázó terméknek az Xboxot tartotta, bár az is nyilvánvaló az üzemi eredmény üzletágak szerinti megoszlását elnézve, hogy ez egyelőre nem sok nyomot hagyott a vállalat pénzügyi helyzetén.
A Goldman elvárásai közül úgy tűnik, rövid távon egyedül az okostelefonok terén lehet változás a Windows Phone 7 jövő heti hivatalos startja után, de összességében nagyon szigorú feltételeket teremtenek ahhoz, hogy a Microsoft ismét elnyerje a vételi ajánlást. A Microsoftnak „meg kell tanulnia kanalakat hajlítani az elméjével”, ahogy Paul Kedrosky fogalmaz.
Oldalazás, zuhanás, oldalazás, ez a Microsoft idén