Dotkom

Tech szektor pénzügyi szemmel

Valóságtorzítás Apple módra

2012. július 31. 12:50 - Dr. Justice

Megint elcsúszok lassan appledotkom blogba, de két, napokban megjelent cikkel muszáj még foglalkoznom. Nagyon szépen példázza ugyanis az egymásnak ellentmondó két hír a cég körüli reality distortion field működését, nem mellékesen pedig szorosan kapcsolódik a tegnapi bejegyzéshez is.

ive.jpg

1. cikk: "...Nem végzünk piackutatást. Csak középszerűséget szül..." - mondta el a szokásos mantrát Jonathan Ive egy panelbeszélgetésen, amiről a Wired tudósít (a Wired teljes cikke itt olvasható.)

2. cikk: A Samsung elleni perben az érdekes prototípusok mellett előkerült egy tanulmány is, ami az "Apple Market Research & Analysis, May 2011" címet viseli. Most az mindegy is, hogy pontosan miket találtak, nem is hozzáférhető a tanulmány teljes egészében, sokkal lényegesebb, hogy igenis létezik ilyen. (A kutatásról a Wall Street Journal írt először)

Amiről Ive beszél, az természetesen legnagyobb részben csak marketing, elképzelhetetlen, hogy a világ legnagyobb tőzsdei cége ne vizsgálja a piacát és a potenciális fogyasztóit. Másfelől viszont az is valószínű, hogy a cég eredeti attitűdje tényleg a piackutatás valamilyen mértékű elvetése, így tudtak idáig eljutni az iPod, iPhone és iPad vonallal. Az iPhone sikere, és főként a felhasználóbázis óriási mérete viszont úgy tűnik, legkésőbb 2011-ben már arra kényszerítette az Apple-t, hogy igyekezzen megérteni a meglévő felhasználóit, és az igényeiket, preferenciáikat is beépítse a termékfejlesztésbe. (Vagy nem.)

Erről a problémáról még: Nem lesz formabontó az új iPhone

3 komment
Címkék: apple iphone
süti beállítások módosítása