Nem akarom az elemzok kenyeret elvenni, de csak leirom, hogy en mit gondolok az Apple temarol.
Amiket eddig lattam szamokat, azok aggregalt szamok. Ezekbol ertekes kovetkezteteseket nem lehet levonni, hiszen csak azt lehet latni, hogy az ertekesites, nyereseg az egekben, de a mogottes folyamatokat nem mutatja egyaltalan, pedig lehet, hogy a pozitiv szamok mogott negativ tendenciakat is fel lehetne fedezni.
Az elso erdekes morzsa, hogy a mar iphone tulajdonosok csak kb. 20%-a vett uj keszuleket. Ez azt jelenti, hogy a meglevo felhasznalok eseteben az uj keszulekek nem adnak akkora tobblet hasznot/elvezeti erteket a mar meglevo iphone-hoz kepest, hogy megerje rogton valtani (pl. 4s=>5 vagy 5s, vagy 5s=>6). Ha ez igy halad, akkor csak minden masodik vagy harmadik generaciovaltas eseten / evben lesz massziv ujraertekesites, tehat a mar elegedett iphone tulajok nem fogjak novelni az eladasokat egy uj keszulek megjelenesekor. Az Apple meghallgatta a vasarloi igenyeket, ezert a nagy kijelzos szegmensben azokat a vasarlokat tudta elcsabitani, akik ilyen keszuleket akartak venni, es oszinten, ebben a szegmensben mar nincs akkora arkulonbseg, hogy ne erje meg inkabb az iphone-t valasztani. De ez a nagy kijelzo is csak keves ideig lesz erdekes, mit tud az Apple felmutatni a kovetkezo generacioban, ami miatt el kell adni az 1 eves keszuleket? (valoszinuleg semmit, es nem lesznek oriasi eladasaik) Kina bekerult az ertekesitesi helyek koze, ami nagy es eros piacot jelent a legnagyobb kinai mobil szolgaltatoval a hatuk mogott. De azert ott sem lesz minden evben ekkora a novekedes, mint 2014-ben. Lassan mar nincs olyan technikai ujitas, ami nem lenne benne a telefonban (LTE,RFID,stb.), tehat a valtas regebbi keszulekrol mar nem lesz szukseges. Az egyetlen vonzereje a keszulekeknek, hogy relative hosszu idon keresztul van operacios rendszer frissites hozza (androidnal sokszor nem is adnak ki a keszulekre frissitest a gyartok), de ez az eddigi tapasztalatok alapjan sokszor lassulast okozott, es downgrade-re lehetoseg nincs, tehat ha egy rossz frissites kijon, akkor csokken a felhasznaloi elmeny, es ezzel egyutt a motivacio uj keszulek vasarlasara.
En egy az ipad-hez hasonlo ertekesitesi csokkenest tartok valoszinunek az elkovetkezo 2-5 ev folyaman. Termeszetesen az elejen irt ciklikussag miatt maradnak a magas eladasi szamok, de nem lesz 2-3 ev mulva mar novekedes ebben a szegmensben, tehat az apple-nak valamit ki kell talalnia. De hogy a nagy megmento nem az iwatch vagy egy auto lesz, az is biztos. De ez mar egy masik bejegyzes temaja.
Tökéletesen egyet értek a leírtakkal, de a gépjárműhasználat stagnálásának illetve csökkenésének okait kiegészíteném még a rohamosan fejlődő kötöttpályás közlekedés tér(vissza)hódításával.
A XX. század második felében a gépjármű használat robbanásszerű növekedése a hálózat állandó kapacitáshiányát jelentette, amire az elhibázott reakció a keresztmetszetek szélesítése volt, ami újabb forgalomnövekedést generált, és így tovább. Jó példa erre Németország, ahol a világ legsűrűbb autópálya-hálózata található, 1990-es évek végén mégis a főbb csomópontoknál (Hamburg, Dusseldorf, Frankfurt, stb.) a reggeli és délutáni csúcsokban teljesen beállt a kétszer négy-öt sáv ellenére. (Egy közelebbi példa Budapesten a Rákóczi út, ahol a közúti vasutat is megszűntették a gépjármű forgalom javára: hampage.hu/trams/rakoczi/) Nyílván való, hogy fenntarthatatlan ez az állapot.
Erre jött válaszként az EU-nak, ha jól emlékszek az 1996-ban kiadott fehér könyvében az európai vasút fellendítéséhez szükséges alapelvek deklarálása, majd ezt követték a konkrétabb intézkedési javaslatok és irányelvek a nagyvasúti hálózat egységesítéséhez a személy- és áruszállítás terén, valamint a városi kötöttpályás közlekedésfejlesztéséhez a gépjárműhasználattal szemben.
Ha megnézzük, hogy az elmúlt pár évtizedben az Észak-nyugat európai nagyvárosokban a városi vasutak milyen fejlődésen mentek keresztül, nem kérdés, hogy nagyban hozzájárultak a gépjárműhasználat visszaszorításához, még a buszoknak is legfeljebb ráhordó szerepük van. Kényelmesebb, gyorsabb, mint az autó, nincs probléma az elhelyezésével, tisztább, szárazabb, jobb érzés.
A berlini, amszterdami, koppenhágai hálózat péladképp: mappery.com/map-of/Berlin-Transit-Map www.nycsubway.org/wiki/Amsterdam,_Netherlands_Trams_-_Track_Map mappery.com/map-of/Copenhagen-regional-transport-guide-Map
Ha a városok közötti közlekedést tekintjük, akkor láthatjuk, hogy Európa nyugati felét lassan teljesen behálózza a gyorsvasút, ami 250-350 km/h-val közlekedik, a fajlagos költségei nemzetgazdasági szinten mégis olcsóbbak, mint a gépjárműhasználaté. Ezzel aligha veheti fel a versenyt egy autó, legyen az akár robotvezérlésű.
A bogotai modell érdekes ugyan, de elhibázott szerintem, már a videón is látható, hogy túlzsúfoltak a buszjáratok, a rendszer képtelen kiszolgálni az utazási igényeket, legfeljebb átmeneti megoldás lehet.
a nokiának nincs a kezében a navigáció, azt most fogják ellopni a nav n go-tól.
ugyanis nem navigációt akarnak, hanem egy olyan autóipari platformot, amiben a navigáció jobban össze van integrálva a kocsi egyéb részeivel, mint eddig. ezt meg az nng már kitalálta, kifejlesztette, csak el kell lopni vagy megvenni őket.
a puszta navigáció a google maps korában halott dolog.
@TheRminator: akkor soroljam: kijön a pöpec Lumia 800 alapvető appok nélkül (ezzel inkább feature phone mint smartfone), pár alapképesség hiányával amit az első évben pótoltak.
DE nincs frissítés, a zászlóshajó 800 már ejtve egy év után.
Aztán lefagyó csempék, ami azért komolyabb és visszatérő gond.
Az egész MSről pedig annyit hogy lassan 1 éve elkezdték temetni, illetve a korábban megingathatlan pozicióinak erodálódását látni. Pl legstabilabb Office alól kezdi az Apple kihúzni a talajt a windowsos gépek ellen fellázadó alkalmazottak révén.
A meccs most kezd izgalmas lennei jáékkonzol és oprendszer vonalon, (előbbinél javít középtávon a Nintendo gyengülés, másik esetében az hogy az android ökoszisztéma még a telefonokra koncentrál elsősorban).
Ha az asztaali gépeket levákltó notebookokat elkezdik kiütni a tabletek akkor az oprendszerre épülő MS alkalmazások is megérzik (office).
Ha az office gyengélkedik majd az már a végjáték lesz, egyelőre az elemzések csak a tendenciákra utalnak.
@Marengoo: tőzsde szokott viccseket produkálni. Nem lehet hogy egyszerűen visszatókrözi a hirtelen jött többletkeresletet amit a felvásárlás eredményezett?
Szerintem ezzel a Windows mobile platformnak kzéptávon lőttek.
A Nokia volt az egyetlen elkötelezett, a többiek csak immel-ámmal készültek. Már az Elop féle döntések is jelentősen lehúzták a finn márkát, MS hataomátvételtől pedig nem várok sokat.
Ahogy hallottam eddig is sok ökörségat produkált a platform.
Mellesleg, lassan az MS-t is lékett kapott titanichoz hasonlítják.
MSFT ezzel szerintem is jókora gubancot vett a nyakába, - közben NOK-ot meg jól kimentette és megágyazott a sikernek. Sokan vitáznak róla, hogy jó ötlet volt-e eladni egy éppen beinduló (Lumia) sztorit, szerintem igen, és pont most kellett eladni, még éppen vonzó(nak tűnik), de ez már a MSFT problémája.
Most már senkit sem érdekel, hogy Elop faló volt-e vagy sem, ha valóban az volt, akkor Microsoft-nak elég hülye stratégiája van (megmenti a Nokiát, felszálló pályára állítja, és akkor adja el?), dehát ők tudják.
Azt nem értem, hogy miért is beszélünk mi most a Microsoft-ról, sztem itt most a nyerő ág a Nokia: új fejlesztések, új szabadalmak, érdekes együttműködési tervek autógyártókkal, amit eddig a navigációs rendszerükről olvastam, legkevésbé a GPS jut róla eszébe az embernek, szóval magasabb szint.
Érdekes összehasonlítani a gazdasági cikkek hozzászólásainak számát is, és a hozzászólások "lojalitását" is a Nokiához, más témájú cikkeknél negyed, vagy tizedannyi hozzászóló, ha Nokiáról van szó és valaki elejt valami negatív megjegyzést, legalább tízen kelnek a cég védelmére, és nemcsak hőbörgés szintjén.
@birkaster: Hajlok rá, hogy egyetértsek, kényszerpálya van. Lehet, hogy kisül belőle valami jó középtávon, de strapás egy-két év elé néz a Microsoft nagyon.
@sz4kerto: Amikor először eszembe jutott ez a sorsjegyes dolog mostanában, én is azt hittem, hogy legalább 20 százalékot ment már azóta a részvény, pedig nem, a bejegyzésben "500 dollár körüli" árfolyamot írtam :)
Nyerőt pedig hagyjuk futni, a bukót szigorúan elvágjuk, ez az alapszabály.
Dotkom
Tech szektor pénzügyi szemmel
Utolsó kommentek:
StanLee · https://newsroll.net 2015.02.16. 09:35:47
Amiket eddig lattam szamokat, azok aggregalt szamok. Ezekbol ertekes kovetkezteteseket nem lehet levonni, hiszen csak azt lehet latni, hogy az ertekesites, nyereseg az egekben, de a mogottes folyamatokat nem mutatja egyaltalan, pedig lehet, hogy a pozitiv szamok mogott negativ tendenciakat is fel lehetne fedezni.
Az elso erdekes morzsa, hogy a mar iphone tulajdonosok csak kb. 20%-a vett uj keszuleket. Ez azt jelenti, hogy a meglevo felhasznalok eseteben az uj keszulekek nem adnak akkora tobblet hasznot/elvezeti erteket a mar meglevo iphone-hoz kepest, hogy megerje rogton valtani (pl. 4s=>5 vagy 5s, vagy 5s=>6). Ha ez igy halad, akkor csak minden masodik vagy harmadik generaciovaltas eseten / evben lesz massziv ujraertekesites, tehat a mar elegedett iphone tulajok nem fogjak novelni az eladasokat egy uj keszulek megjelenesekor. Az Apple meghallgatta a vasarloi igenyeket, ezert a nagy kijelzos szegmensben azokat a vasarlokat tudta elcsabitani, akik ilyen keszuleket akartak venni, es oszinten, ebben a szegmensben mar nincs akkora arkulonbseg, hogy ne erje meg inkabb az iphone-t valasztani. De ez a nagy kijelzo is csak keves ideig lesz erdekes, mit tud az Apple felmutatni a kovetkezo generacioban, ami miatt el kell adni az 1 eves keszuleket? (valoszinuleg semmit, es nem lesznek oriasi eladasaik) Kina bekerult az ertekesitesi helyek koze, ami nagy es eros piacot jelent a legnagyobb kinai mobil szolgaltatoval a hatuk mogott. De azert ott sem lesz minden evben ekkora a novekedes, mint 2014-ben. Lassan mar nincs olyan technikai ujitas, ami nem lenne benne a telefonban (LTE,RFID,stb.), tehat a valtas regebbi keszulekrol mar nem lesz szukseges. Az egyetlen vonzereje a keszulekeknek, hogy relative hosszu idon keresztul van operacios rendszer frissites hozza (androidnal sokszor nem is adnak ki a keszulekre frissitest a gyartok), de ez az eddigi tapasztalatok alapjan sokszor lassulast okozott, es downgrade-re lehetoseg nincs, tehat ha egy rossz frissites kijon, akkor csokken a felhasznaloi elmeny, es ezzel egyutt a motivacio uj keszulek vasarlasara.
En egy az ipad-hez hasonlo ertekesitesi csokkenest tartok valoszinunek az elkovetkezo 2-5 ev folyaman. Termeszetesen az elejen irt ciklikussag miatt maradnak a magas eladasi szamok, de nem lesz 2-3 ev mulva mar novekedes ebben a szegmensben, tehat az apple-nak valamit ki kell talalnia. De hogy a nagy megmento nem az iwatch vagy egy auto lesz, az is biztos. De ez mar egy masik bejegyzes temaja.
Bejegyzés: Apple, az egylábú óriás
pneumónia 2015.02.12. 20:31:20
Jönnek fel a Kínaiak, Sony befejezi, Lenovo, Huawei,ZTE, Xioami, Mezui...
Bejegyzés: Apple, az egylábú óriás
Módfelett Kényelmetlen 2015.02.10. 09:57:25
Bejegyzés: Apple, az egylábú óriás
Az öcséd 2013.10.23. 10:20:34
A XX. század második felében a gépjármű használat robbanásszerű növekedése a hálózat állandó kapacitáshiányát jelentette, amire az elhibázott reakció a keresztmetszetek szélesítése volt, ami újabb forgalomnövekedést generált, és így tovább. Jó példa erre Németország, ahol a világ legsűrűbb autópálya-hálózata található, 1990-es évek végén mégis a főbb csomópontoknál (Hamburg, Dusseldorf, Frankfurt, stb.) a reggeli és délutáni csúcsokban teljesen beállt a kétszer négy-öt sáv ellenére. (Egy közelebbi példa Budapesten a Rákóczi út, ahol a közúti vasutat is megszűntették a gépjármű forgalom javára: hampage.hu/trams/rakoczi/) Nyílván való, hogy fenntarthatatlan ez az állapot.
Erre jött válaszként az EU-nak, ha jól emlékszek az 1996-ban kiadott fehér könyvében az európai vasút fellendítéséhez szükséges alapelvek deklarálása, majd ezt követték a konkrétabb intézkedési javaslatok és irányelvek a nagyvasúti hálózat egységesítéséhez a személy- és áruszállítás terén, valamint a városi kötöttpályás közlekedésfejlesztéséhez a gépjárműhasználattal szemben.
Ha megnézzük, hogy az elmúlt pár évtizedben az Észak-nyugat európai nagyvárosokban a városi vasutak milyen fejlődésen mentek keresztül, nem kérdés, hogy nagyban hozzájárultak a gépjárműhasználat visszaszorításához, még a buszoknak is legfeljebb ráhordó szerepük van. Kényelmesebb, gyorsabb, mint az autó, nincs probléma az elhelyezésével, tisztább, szárazabb, jobb érzés.
A berlini, amszterdami, koppenhágai hálózat péladképp:
mappery.com/map-of/Berlin-Transit-Map
www.nycsubway.org/wiki/Amsterdam,_Netherlands_Trams_-_Track_Map
mappery.com/map-of/Copenhagen-regional-transport-guide-Map
Ha a városok közötti közlekedést tekintjük, akkor láthatjuk, hogy Európa nyugati felét lassan teljesen behálózza a gyorsvasút, ami 250-350 km/h-val közlekedik, a fajlagos költségei nemzetgazdasági szinten mégis olcsóbbak, mint a gépjárműhasználaté. Ezzel aligha veheti fel a versenyt egy autó, legyen az akár robotvezérlésű.
És ha már kötött pálya, akkor ennyit a repülésről:
www.youtube.com/watch?v=NQyj-3C99bA
A bogotai modell érdekes ugyan, de elhibázott szerintem, már a videón is látható, hogy túlzsúfoltak a buszjáratok, a rendszer képtelen kiszolgálni az utazási igényeket, legfeljebb átmeneti megoldás lehet.
Ez meg csak érdekességként, hogy lett Koppenhága olyan, amilyen:
www.youtube.com/watch?v=rrWMPabpECE
Bejegyzés: Vége szakad az autók uralmának
Globetrotter2014 2013.09.24. 09:01:40
wpportal.hu/2013/09/20/nem-lesz-t-bb-friss-t-s-skype-hoz-wp78
Bejegyzés: Most akkor reszeltek a Nokiának?
Ytse 2013.09.13. 16:30:52
Bejegyzés: A röpke pillanat, amikor azt hihetem, tényleg értem a világ működését
Bambano 2013.09.12. 02:23:00
ugyanis nem navigációt akarnak, hanem egy olyan autóipari platformot, amiben a navigáció jobban össze van integrálva a kocsi egyéb részeivel, mint eddig. ezt meg az nng már kitalálta, kifejlesztette, csak el kell lopni vagy megvenni őket.
a puszta navigáció a google maps korában halott dolog.
Bejegyzés: Most akkor reszeltek a Nokiának?
RCKDJ 2013.09.11. 17:24:17
Bejegyzés: Most akkor reszeltek a Nokiának?
Globetrotter2014 2013.09.11. 13:10:12
DE nincs frissítés, a zászlóshajó 800 már ejtve egy év után.
Aztán lefagyó csempék, ami azért komolyabb és visszatérő gond.
Az egész MSről pedig annyit hogy lassan 1 éve elkezdték temetni, illetve a korábban megingathatlan pozicióinak erodálódását látni. Pl legstabilabb Office alól kezdi az Apple kihúzni a talajt a windowsos gépek ellen fellázadó alkalmazottak révén.
A meccs most kezd izgalmas lennei jáékkonzol és oprendszer vonalon, (előbbinél javít középtávon a Nintendo gyengülés, másik esetében az hogy az android ökoszisztéma még a telefonokra koncentrál elsősorban).
Ha az asztaali gépeket levákltó notebookokat elkezdik kiütni a tabletek akkor az oprendszerre épülő MS alkalmazások is megérzik (office).
Ha az office gyengélkedik majd az már a végjáték lesz, egyelőre az elemzések csak a tendenciákra utalnak.
Bejegyzés: Most akkor reszeltek a Nokiának?
TheRminator 2013.09.11. 09:30:15
@Abenhakán: Kár örömködnöd, nincs vége a microsoftnak.
Bejegyzés: Most akkor reszeltek a Nokiának?
Globetrotter2014 2013.09.11. 08:35:53
Szerintem ezzel a Windows mobile platformnak kzéptávon lőttek.
A Nokia volt az egyetlen elkötelezett, a többiek csak immel-ámmal készültek. Már az Elop féle döntések is jelentősen lehúzták a finn márkát, MS hataomátvételtől pedig nem várok sokat.
Ahogy hallottam eddig is sok ökörségat produkált a platform.
Mellesleg, lassan az MS-t is lékett kapott titanichoz hasonlítják.
Bejegyzés: Most akkor reszeltek a Nokiának?
Marengoo 2013.09.10. 18:07:19
Bejegyzés: Most akkor reszeltek a Nokiának?
Félkifli 2013.09.10. 15:24:51
Most már senkit sem érdekel, hogy Elop faló volt-e vagy sem, ha valóban az volt, akkor Microsoft-nak elég hülye stratégiája van (megmenti a Nokiát, felszálló pályára állítja, és akkor adja el?), dehát ők tudják.
Azt nem értem, hogy miért is beszélünk mi most a Microsoft-ról, sztem itt most a nyerő ág a Nokia: új fejlesztések, új szabadalmak, érdekes együttműködési tervek autógyártókkal, amit eddig a navigációs rendszerükről olvastam, legkevésbé a GPS jut róla eszébe az embernek, szóval magasabb szint.
Érdekes összehasonlítani a gazdasági cikkek hozzászólásainak számát is, és a hozzászólások "lojalitását" is a Nokiához, más témájú cikkeknél negyed, vagy tizedannyi hozzászóló, ha Nokiáról van szó és valaki elejt valami negatív megjegyzést, legalább tízen kelnek a cég védelmére, és nemcsak hőbörgés szintjén.
Bejegyzés: Most akkor reszeltek a Nokiának?
Abenhakán 2013.09.10. 13:42:42
Bejegyzés: Most akkor reszeltek a Nokiának?
Dr. Justice · http://dotkom.blog.hu 2013.09.10. 10:41:53
@birkaster: Hajlok rá, hogy egyetértsek, kényszerpálya van. Lehet, hogy kisül belőle valami jó középtávon, de strapás egy-két év elé néz a Microsoft nagyon.
Bejegyzés: Most akkor reszeltek a Nokiának?
RCKDJ 2013.09.10. 10:38:04
Bejegyzés: Most akkor reszeltek a Nokiának?
sz4kerto 2013.09.05. 13:16:50
Bejegyzés: A röpke pillanat, amikor azt hihetem, tényleg értem a világ működését
wazelin 2013.09.03. 11:15:13
Lehet mondani, hogy a Lumia már brandesült annyira, hogy lehet önállóan vinni, de szerintem a Nokia név még mindig nagyobb húzóerő.
Ez pénzügyileg a Nokianak jó lehet, de a Microsoftnál nem látom annyira értelmét.
Bejegyzés: A röpke pillanat, amikor azt hihetem, tényleg értem a világ működését
Dr. Justice · http://dotkom.blog.hu 2013.08.14. 22:41:43
Bejegyzés: Az interneten nem biztos semmi
Dr. Justice · http://dotkom.blog.hu 2013.08.14. 14:29:19
Nyerőt pedig hagyjuk futni, a bukót szigorúan elvágjuk, ez az alapszabály.
Bejegyzés: Az interneten nem biztos semmi